9 maart 2018

Swans are joining the Catherine Cardigan Pattern Tour!

Swans, I have mixed feelings about them. They look oh so cute and are quite photogenic and illustratable, but in real life I rather ignore them, especially with the kids. They are not as friendly as they look, especially not when having babies. And the noise they make, I think it's scary...
But woven in fabric, I can handle them and even fall in love ;-).

Zwanen, ik heb er een dubbel gevoel bij. Ze zien er o zo schattig uit en erg fotogeniek en geschikt voor illustraties, maar 'in het echt' vermijd ik ze liever, zeker met de kinderen. Ze zijn niet zo vriendelijk als ze eruit zien, zeker niet als ze een nest hebben. En het geluid wat ze kunnen maken, angstaanjagend.... 
Maar geweven in stof kan ik wel met ze omgaan en zelfs verliefd worden ;-)



I don't exactly know why, but thinking about fabric for my second Catherine Cardigan (here is the first one), this beautiful jacquard - from my stash - came immediately into my mind. Since the first one was with long sleeves, I wanted this one with short sleeves. The start of my summer sewing with a nice outfit for spring, I must have thougth. And I was right!  Especially that I was able to use the back of the fabric as contrasting details. Love it!

Ik weet niet precies waarom, maar toen ik nadacht over stof voor mijn tweede Catherine Cardigan (hier is de eerste te vinden), deze prachtige jacquard - van mijn voorraad sprong onmiddelijn ik mijn gedachten. Omdat de eerste met lange mouwen was, wilde ik er nu één met korte mouwen maken. De start van mijn zomernaaisels met een mooie outfit voor de lente, moet ik hebben gedacht. En zo geschiedde. Verliefd! Vooral ook omdat ik de achterkant van de stof als contrasterende details kon gebruiken. Zo leuk!



I made the plainest option, 'the fabric says it all' was my opinion, but the pattern provides a pussy or short bow as well. The subtile pleats at the back en sleeves, are the - not too - feminine touch I like :-). If you make the cardigan with a print it matches perfectly with basics like jeans, either trousers or skirts. When making a bold new skirt or dress, the cardigan makes a good addition in plain fabric as well. I can't wait to make another two (yessss!). I have this gorgeous fabric which screames for a version with short sleeves and a deep cuff, and I have a hack in mind for one in plain fabric. Hopefully I get there!

Today is the LAST day you can purchase the pattern in english or dutch with a discount of 15% with the discount code CATHERINE15. Just saying, you know ;-)

Ik maakte de simpelste versie - 'de stof zegt genoeg' was mijn gedachte - maar het patroon voorziet ook een striklint of kleine strik als toevoeging. De subtiele plooitjes op de rug en bij de mouwen zijn het - niet té - vrouwelijke detail , wat mij aanspreekt in dit ontwerp. Als je het vestje met een printje maakt, is het goed te combineren met een spijkerrok of -broek, en in een effen stof kan het juist weer heel goed bij een vrolijke jurk of rok voor de wat koudere dagen in lente en herfst. Ik heb er nog twee op de planning staan. Ik heb een geweldig stofje dat erom schreeuwt om omgezet te worden in een versie met korte mouwen en een brede mouwboord. Ook heb ik een hack in gedachten voor een vestje in een effen stof. Hopelijk gaat het me lukken om deze plannen om te zetten in daden!

Vandaag is de LAATSTE dag dat je het patroon kunt aankopen met een korting van 15% met de code CATHERINE15. Ik zeg het maar, hé ;-)




Besides the yellow swans I also ordered the blue swans. In the picture underneath you can already spot a teaser. Another twinning project, right? Oh, and #sorrynosorry for that :-s. It's just too cute for as long as they like it...

Behalve de gele zwanen kocht ik ook de blauwe zwanen. Op de foto hieronder licht ik al een tipje van de sluier op. Een twinning projectje, hoe kan het ook anders #sorrynotsorry ;-). Het is gewoon té leuk zolang ze het zelf nog leuk vinden...


All good things come to an end, and so does this blogtour. I am joining the last day of the tour, but a whole lot of gorgeous cardigans can be found on the blogs listed underneath. Go and honour them and Suz with your visit, it will be worth it!

minnimie/doguincho/frl.love/flaflinko/plus2is5/lilyenwoody/stannel




Met deze naaisels leverde ik een bijdrage aan deze voornemens van #stoftotnadenken:

✔ Beter maken - ja, mamamade <3
 Beter gebruiken - ja, uit voorraad en GOTS-gecertificeerd :-)
 Betere interval - ja, binnen een maand :-s


Blij met je bezoekje! Wil je me volgen? Dat kan hier, welkom!

Happy with your visit! Feel free to follow me, most welcome!


6 opmerkingen:

  1. What a cute cardi! I want one !! Thanks for sharing 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. don't mess with swans hahaha Love the sardi! The colours are so warm. Love the contrasting bands. Looking forward to seeing your twinning project! Keep 'em coming!

    BeantwoordenVerwijderen