6 mei 2017

The Cool Juliette

Zoals ik hier al zei, werd er een tweede Juliette gemaakt. Ik maakte de jurk, maar wilde ook de top proberen. En ik had een rok en kniekousen in de kast waar nog niets bij paste. Eén plus éen is twee, ik dook de stoffenvoorraad in en besloot de gok te wagen.

As here mentioned, a second Juliette was quickly made. I made the dress first, but wanted to try the top as well. And I had a skirt en kneesocks in wardrobe, with no matching top. I jumped into my fabricstash and decided to take the risk.


Er was een gele rok. Er waren kniekousen in geel en zwart. Missend: een zwarte top. De 'gok' in dit verhaal is de stofkeuze. Ik gebruikte een dunne tricot, en was erg nieuwsgierig of dat zou werken. De rest was makkelijk en snel. Gewoon een beetje korter dan de jurk, en zonder zakken, want dat zag ik nog niet goedkomen in dit stofje.

There was a yellow skirt. There where kneesocks in yellow and black. A black top was missing. The 'risk-part' in this story, was the choice of fabric. I used a thin knit. and was very curious if that would work. All the rest was easy. Just a little bit shorter than the dress, I omitted the pockets, which I thought wouldn't work for knit. It was done so quickly!



Ik voegde een vleugje kleur toe aan de top. Zwart is ook maar zwart. Ik ben erg blij met deze toevoeging! Op de foto lijkt het een beetje donkerder van kleur maar in het echt past het er goed bij. Meestal kan gekochte biaisband met een print me niet zo bekoren, maar deze vormt daar een positieve uitzondering op ;-)

I added a pop of yellow to the top. Black is just, you know, black. I like it. In this pic it seems a different color but in real life it matches really well! Most of the bought bias tape with a pattern is not my kind of thing, but this one could please me ;-)



Het splitje op de rug valt niet zo mooi in tricot. Ik heb het op geen enkele manier verstevigd, maar waarschijnlijk valt het met versteviging wel mooi. Zou naadband genoeg zijn, of zou ik wat anders moeten gebruiken? En de volgende keer zou ik de top toch een maatje kleiner maken. Hoewel het niet heel erg stoort, valt het wel wat wijd.

The split in the back is not so proper as when using a woven fabric. This knit is rather thin. I think a bit of interfacing would be helpful to prevent this. And next time I should size the top down in a smaller size. Though it doesn't bother me too much, the fit is a tad loose.



Zag je het? Dat ik niet aan afwerking deed bij deze top. Geïnspireerd door deze medetester. De kraag is geknipt, en dat is het dan. En ook de mouw- en zoomnaden werkte ik niet af. Zag je het? En sneller dan snel ;-)

Did you notice? That I didn't finish this top the proper way? Inspired by this co-tester. I cutted the ruffle and that was it. No neating at the sleeves- and bottomhem as well. Did you notice? And quicker than quick ;-)



Ik ben niet zo'n stoere meiden-moeder. Met vier zoons is huis is dat misschien ook te verwachten. Maar aan de andere kant kan ik veel stijlen waarderen . Gebrek aan stijl of eclectisch, dat is de vraag. Of niet, want het maakt me eigenlijk niet zoveel uit welk naampje eraan gegeven wordt ;-). Als ik het maar leuk vindt. En dat doe ik, inclusief de schoenen van haar tweelingbroer ♥

I'm not a cool girl mother. With four sons in da house should that not be a surprise. But at the other hand, I like a lot of styles. A lack of style of eclictic, that's the question. Or not, as I don't really mind what it is called, as long as I like it ;-p. And that is what I do with this cool outfit. Including her twinbrothers shoes ♥



Na gedane arbeid is het goed rusten. Op naar de eettafel voor nog een Juliette!

Rest is sweet after a good work. Let's sew another Juliette!

Pattern top: Juliette Dress + Top

7 opmerkingen: