15 januari 2019

De 'Alice in Wonderland'-jurk

Echt, hoe ze alles uit haar hoge hoed tevoorschijn tovert, ik kan het niet bijhouden. Maar dat er veel moois uitkomt, is één ding dat zeker is! Kwam Babette een maand geleden uit, vandaag lanceert mevrouw Larth haar tweede patroon in de patronenlijn A Closet Full of Magic. Het is Alice, een jurk geïnspireerd door de film 'Alice in Wonderland'.


Mijn kleine meid lijkt er zo haar bedenkingen bij te hebben, maar niets is minder waar! Al verdenk ik haar ervan modebladen te bestuderen, want ongevraagd neemt ze houdingen aan waarvan ik denk: hoe dan?


Deze jurk  is een voltreffer voor madam. Ruffles - of vleugeltjes zoals zij het noemt - dat was het eerste waarvan haar ogen gingen glimmen. Toen ze hem eenmaal aan had kwam ze erachter dat het een jurk is om rondjes mee te draaien. Scoren dus! En dat er zakken inzitten geloofde ze niet, totdat ik het tegendeel liet zien. Een vreugdedansje volgde, want met je handen in je zakken zwiert die rok nog beter, 3-0 voor Alice :-)


Uit alle mogelijkheden die het patroon biedt, koos ik de enkele ruffle (ja, een dubbele is ook een optie net als de ruffle weglaten) en de rok met een strook om een extra accent aan te brengen. Ik koos voor een subtiel accent - de achterkant van de stof - maar een duidelijke colorblock zie ik ook al helemaal voor me. Ook een knopenpat op de rok zit inbegrepen in het patroon.


Zoals je hierboven beter kunt zien, gebruikte ik de achterkant van de stof - die met strepen - niet alleen voor de strook onderaan, maar ook voor de ruffles. Voor eronder maakte ik de simpelste versie van de Issie Top van Sewpony met colletje, wat ik wel vond passen bij de uitstraling van het jurkje. Het geel komt ook in de strepen terug, maar dat kreeg ik jammergenoeg niet goed op de foto. Het leren tasje van de rommelmarkt van de kerk, wat ik daar voor 50 cent kocht, paste dan weer goed bij de rode streepjes die er ook in zitten :-)


Net als mevrouw Khadetjes ben ik geen uitgesproken Disneyfan. Niet gewend van huisuit en eigenlijk vind ik alle tekenfilms stiekem maar een beetje nep. Maar het feit bij Alice in Wonderland in 1951 uitkwam, deed het vintage deel van mijn hart toch wel een beetje kloppen. Zeker toen ik met mijn neus in de stoffen dook en deze beauty - die rook naar 1951 - in het vizier kreeg. Gekregen van mijn moeder, die het misschien ook al gekregen heeft, dus anno 1951 is helemaal niet ondenkbaar ;-)


Dochterlief daarentegen kun je met geen mogelijkheid 1951 toekennen, maar je kunt toch niet ontkennen dat ze haar 1951-rol met verve vervuld :-)

Qwinta, bedankt dat ik onderdeel mag uitmaken van dit avontuur. Het is me een waar genoegen!

Om Alice in al zijn hoedanigheden te bewonderen raad ik je aan om onderstaande webstekjes te bezoeken; ik heb gehoord dat je er van harte welkom bent ;-)
In het kort:
jurk - Alice van A Closet Full Of Magic
top - Issie van Sewpony
tasje - rommelmarkt
laarzen - scapino
dochter - all mine, please don't copy



2 opmerkingen:

  1. Uw petoetje is om bij te smelten. Die houding, haar rood neusje, het kleedje...💚 Knap gedaan. 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die straalt in haar 1951 rol!
    ♥ voor dat neuzeke ;)

    BeantwoordenVerwijderen